Endurance

Endurance training

Ben jij meer gericht op aërobe uithouding? Dan zijn onze Endurance lessen precies wat jij zoekt. Op maandag voorzien we een looptraining en op donderdag is er een roeitraining.

Misschien vind je ´cardio´ of ´conditietraining´ niet zo leuk als gewichtheffen, pull-ups of handstand push-ups, maar je doet het niet voor niets. Goede cardio training zorgt voor betere prestaties in je reguliere CrossFit workouts. Je traint namelijk je uithoudingsvermogen, waardoor je langer door kunt gaan. Dat kan handig zijn tijdens een rondje Murph of een deelname aan de Spartacus Run.

Daarnaast train je bij endurance ook je explosieve kracht. Dat komt dan weer van pas tijdens box jumps, wall ball shots of het Olympische gewichtheffen. Bovendien zal een keertje naar buiten gaan om te trainen je goed doen op maandag!

Wees gerust, we gaan in de Endurance training op maandag ook geen rondjes van 10 kilometer of meer lopen. Wat je wel kunt verwachten is een mix van korte intervalprogramma´s, gecombineerd met bodyweight oefeningen zoals pushups, situps, jumps en burpees. Ook geven we af en toe aandacht aan de pose running looptechniek waarbij je leert je lichaam tijdens het hardlopen op een zo natuurlijk en gezond mogelijke manier te belasten.

Ja, je gaat er sneller van lopen. Ja, je gaat er langer van lopen. Of je het leuk gaat vinden? Zeker wel! De belangrijkste filosofie van CrossFit is toch immers ‘afwisseling’?

Voordelen

  • Vergroot aĂ«robe uithoudingsvermogen
  • Verhoogt de explosiviteit
  • Vergroot sprint snelheid
  • Gewichtscontrole

Hardlopen

Op maandag gaan we steeds hardlopen  op de piste van de KULeuven. Die trainingen kunnen we algemeen onderverdelen in vier categorieën:

  • Aerobic Threshold: training op een gemiddelde intensiteit. Met als doel je conditie verbeteren.
  • Lactate Threshold: training met een hoog volume (lange afstand intervallen) op een hogere intensiteit. Je hebt weinig rust tussen de sets.
  • VO2 Max: de training bestaat uit korte intervallen op een hoge intensiteit. De rust tussen sets is langer.
  • Speed/Strenght Endurance: extreem hoge intensiteit training bestaande uit korte (minder dan 60 seconden) intervallen.Deze trainingen zijn bedoeld om te combineren naast je reguliere CrossFit trainingen. Je kan dus zelf kiezen, aan de hand van deze trainingen, aan welk conditioneel gedeelte je wilt werken. Elke training wordt uitgebreid uitgelegd en zijn goed opgebouwd.

Dus aarzel niet langer en work on your weakness!

Roeien

Houd je van cardio? Dan is roeien een perfect alternatief op lopen of fietsen. Op Donderdag hebben we in de voormiddag steeds een speciaal workout met onze Concept2 roeiers.

Roeien is een uitdaging voor je hele lichaam, en sprints zijn de perfecte manier om je snelheid en uithoudingsvermogen te verbeteren. Doe je het goed, dan kan roeien voor meer explosieve kracht in je benen, core, heupen en armen zorgen.

Roeien heeft een aantal unieke voordelen ten opzichte van andere vormen van conditietraining die vaak over het hoofd gezien. EĂ©n voordeel is bijvoorbeeld dat er meer spiermassa wordt gebruikt dan tijdens het lopen, wandelen of fietsen. Je benen, billen, buik, rug, schouders en armen worden allemaal getraind.

Op een roeitoestel heb je ook een variabele weerstand. Hoe harder je trekt, hoe meer weerstand je krijgt. Hierdoor blijft roeien op elk niveau steeds een uitdaging!

Uurrooster

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
08:45 - 09:00
Endurance
Rowing
08:45
09:45
09:00 - 09:15
09:15 - 09:30
09:30 - 09:45
20:15 - 20:30
Endurance
Trappen Gymnasium Sportkot
20:15
21:15
20:30 - 20:45
20:45 - 21:00
21:00 - 21:15

Maandag

Donderdag

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
08:45 - 09:00
Endurance
Rowing
08:45
09:45
09:00 - 09:15
09:15 - 09:30
09:30 - 09:45
20:15 - 20:30
Endurance
Trappen Gymnasium Sportkot
20:15
21:15
20:30 - 20:45
20:45 - 21:00
21:00 - 21:15

Maandag

Donderdag

No events available!